banner1 banner4 banner2 banner5 banner3
 

  • Aanpak op maat
    Logopedische therapie bij kinderen geven wij steeds in spelvorm. Zo werken kinderen enthousiast en gemotiveerd mee aan de therapieën. Op die manier gaat het verbeteren van de spraakverstaanbaarheid, het bijbrengen van inzicht in de getalstructuur, het uitbreiden van de woordenschat, het aanleren van een nieuwe klank, het inoefenen van de spellingsregels enzovoort heel wat vlotter.

    We verkiezen de aanwezigheid van één van de ouders tijdens de logopedische therapie. Zo kunnen jullie zien op welke manier wij tewerk gaan. Tevens kunnen jullie er beter over waken dat de therapie-inhoud geoefend en toegepast wordt in de thuissituatie. Ook voor adolescenten en volwassenen werken wij een aanpak op maat uit.
  • Oog voor succeservaringen
    Om de motivatie maximaal te houden, zorgen wij voor voldoende succeservaringen die het zelfbeeld positief beïnvloeden.
  • Expertise en praktijkervaring
    Door ons dagelijks contact met kinderen en jongeren met specifieke onderwijsbehoeften, hebben wij heel wat expertise opgebouwd. Wij begeleiden dagelijks mensen met ontwikkelingsstoornissen zoals leerstoornissen (lees-, schrijf- en rekenstoornissen), spraakklankstoornissen, taalontwikkelingsstoornissen, ADHD, autismespectrumstoornissen enzovoort.
  • In partnerschap en samenwerking met alle betrokkenen
    Wij werken intensief samen met de scholen in de buurt (regio Waasmunster - Hamme - Grembergen). Aan open communicatie en een gezamenlijke focus hechten wij veel belang. Daarom sluiten wij graag aan op overlegmomenten met de klasleerkracht, zorgleerkracht en/of zorgcoördinator, het CLB en de ouders om onze aanpak goed af te stemmen op de werkwijze van de klas, de school en de thuissituatie.

    Ook de samenwerking met andere deskundigen zoals een kinesist, osteopaat, psycholoog, leerondersteuner verhoogt de kwaliteit van onze (multidisciplinaire) zorg. Daarnaast is het overleg met een arts (huisarts, tandarts, orthodontist, kinderarts, neus-keel-oorarts, …) onontbeerlijk om tot een juiste beeldvorming en diagnose te komen.